چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای یادگیری

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای یادگیری

مبانی نظری رویکردهای یادگیری
دانلود مبانی نظری رویکردهای یادگیری
پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری
ادبیات نظری رویکردهای یادگیری
فصل دوم پایان نامه رویکردهای یادگیری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رویکردهای یادگیری
ادبیات و مبانی نظری رویکردهای یادگیری

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای یادگیری

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 

به منظور سوق دادن دانشجویان به سمت یادگیری مادام العمر ابتدا لازم است رویکرد های مختلف دانشجویان را نسبت به یادگیری مورد بررسی قرار داد.  رویكرد دانشجویان به یادگیری،  تابعی از انگیزه و استراتژی است .  در صورت اختلاف بین انگیزه ها و استراتژی ها وقتی كه رویكرد یادگیری پاسخگوی الزامات تدریس و ارزیابی نباشد،  دانشجویان با مشكلات مواجه خواهند شد.  دانشجویان رویكردی را می پذیرند كه با ادراكشان از تكلیف مرتبط است و فعالیت آن ها در امر مطالعه و یادگیری نتیجه ادراكاتشان از محیط و دوره و تعاملی است كه با محیط دارند.  اگر ادراك دانشجویان این باشد كه ارزیابی،  مطالبه باز تولید دانش و انتقال اطلاعات را از آن ها دارد به احتمال قوی یك رویكرد صوری به یادگیری را بر می گزینند و بر حافظه تأكید می كنند.  ادراكات دانشجویان از برنامه درسی،  تدریس خوب،  اهداف روشن،  حجم (فشار) كار،  تكالیف دشوار و ارزیابی مناسب بر انتخاب رویكرد یادگیری آنان تأثیر دارد.  تفسیر فراگیران از محیط یادگیری و شیوه اجرای برنامه درسی به میزان مهمی در تعیین جهت هدفی كه دنبال می كنند و هم چنین بر رویكردهای یادگیری آنان مؤثر است. (ساکتی و همکاران ، 1386) 

 

 

اصطلاحات رویكردهای صوری و عمقی ابتدا توسط مارتون و سالجو (1976) مطرح شده و تحقیقات متعددی پیرامون آنها صورت گرفته است بیگز (1987) رویكرد سومی را به نام رویكرد استراتژیك یا  حصولی به آنها افزود كه ممكن است گاهی اوقات با رویكردهای حصولی و عمقی در هم آمیزد.   (ساکتی و همکاران ، 1386) این باور كه دانشجویان رویكردهای صوری،  عمقی و یا حصولی یادگیری را می پذیرند تأثیر معنا داری روی طراحی رویكردهای تدریس در آموزش عالی داشته است.  باید به خاطر داشت كه نباید دانشجویان به عنوان فراگیران صوری یا عمقی توصیف شوند.  چرا كه این واژه ها بیشتر بر رویكرد اشاره دارند و نه به فراگیر،  یك دانشجو می تواند در زمان های مختلف و به تناسب تكالیف متفاوت رویكردهای متفاوتی را در پیش گیرد.  

 

 

هر رویكرد یادگیری دارای دو بعد انگیزه و استراتژی است.  دانشجویان دارای رویكرد صوری،  انگیزه بیرونی (صوری) دارند و دانشگاه را وسیله ای برای رسیدن به نتایج دیگر مانند كسب شغل خوب می دانند.  آنها نیازمند به تعادل بین كار سخت و اجتناب از شكست هستند و با اتخاذ استراتژی صوری هدف را به الزامات برنامه درسی و ارزیابی محدود می كنند.  تمركز آنها بر جنبه های لفظی و محسوس اجزاء تكلیف و باز تولید دانش از طریق یادگیری مبتنی بر عادت و تكرار است و تكالیف را فاقد ارتباط با یكدیگر تلقی می كنند.  رویكردی كه دانشجو برای یادگیری در پیش می گیرد و بر اساس آن عمل می كند به شرطی می تواند مطلوب واقع شود كه به تبدیل منجر شود.  یعنی بتواند با برقراری رابطه بین مفاهیم و درك نسبت و ارتباط اجزای با یكدیگر و با كل به شیوه تجزیه و تحلیل و تركیب موضوعات پراكنده،  از آن ها به نتیجه ای جدید و نو برسد كه البته صفت تازگی و نو بودن می تواند مختص به آن یاد گیرنده در مقطع زمانی مورد نظر باشد.  چنین رویكردی را می توان رویكرد عمقی تلقی نمود.  

 

دانشجویان دارای رویكرد عمقی به ماده درسی علاقه مند هستند و با انگیزه درونی (عمقی) سعی در حداكثر رسانیدن فهم خود از درس برای ارضای كنجكاوی خود دارند.  آن ها با اتخاذ استراتژی عمقی تكالیف را جالب تلقی كرده و روی معنای ضمنی مطالب بیشتر از معانی لفظی آن ها تأكید می كنند و در جستجوی انسجام بین اجزای تكالیف مختلف با یكدیگر هستند.  برای این كه دانشجویان رویكرد عمقی به یادگیری را اتخاذ كنند لازم است اساتید با اتخاذ رویكرد عمقی به تدریس و ارزیابی مشوق دانشجویان باشند. 

دانشجویان دارای رویكرد حصولی یا استراتژیك برداشت خاصی از انگیزه بیرونی (حصولی) دارند و برای اثبات برتری خود با نمایش دستاوردهای مشهود به ویژه نمرات بالا تلاش می كنند.  آن ها با اتخاذ استراتژی حصولی و گزینش راهبرد مرتبط با تكلیف،  سازماندهی زمان و استفاده از مهارت های مطالعه،  مطالب را دنبال می كنند.  این دانشجویان نظام مند و مرتب هستند و به نسبت نمراتی كه می توانند بالقوه كسب كنند برای تكالیف خود زمان صرف می كنند.  

 

نتایج ارزیابی رویكردهای یادگیری طی زمان نشان می دهد كه دانشجویان در اثر تجارب خود از آموزش عالی تشویق به درگیر شدن با رویكردهای مطلوب یادگیری یعنی رویكرد عمقی نمی شوند.  این چنین استنباط می شود كه محیط تدریس و محیط یادگیری به خودی خود دانشجویان را نه ملزم و نه تشویق به رویكرد عمقی یادگیری می كند و ادراكات دانشجویان از آنچه برای موفقیت لازم است ضرورتاً درگیری معنادار آنها با مواد درسی را موجب نمی شود.  كیفیت كل یادگیری و نتایج یادگیری با رویكردهای یادگیری دانشجویان مرتبط است و اگر اساتید از ویژگی های دانشجویان خود بر حسب شیوه ی رویكردشان به یادگیری بیشتر آگاه باشند این دو می توانند بهبود یابند. رویكردهای سطحی و حصولی آسیب شناسانه هستند.  رویكرد سطحی مبتنی بر انگیزه حداقل كردن تلاش،  هم چنین به حداقل رسانیدن عوارض و پیامدهای ناشی از تلاش كم می باشد.  یعنی كسب نمره ی قبولی.

 

  اما از راه میان بر كه اغلب به معنای آن است كه دانشجو مایل به یادگیری عادتی محتوای گزینش شده است.  رویكرد حصولی نیز نتیجه گرا است نه وظیفه گرا و برای دانشجویی كه این رویكرد را دنبال می كند نمره بالا هدف است.  دانشجو وظیفه خود را فقط به دست آوردن نمره می داند.  بیشتر نگران عامل هزینه – سود،  زمان و تلاش است و تقلب نیز در خدمت این هدف قرار می گیرد.  اما رویكرد عمقی تنها رویكرد وظیفه گرا است.  در این رویكرد دانشجو می كوشد تا مواد آموزشی را بفهمد،  اجزای را به كل مرتبط بسازد و یادگیری را با دانش موجود خود یكپارچه كند و آن را در موقعیت های جهان واقع به كار گیرد.  در رویكرد راهبردی یا حصولی،  هدف دانشجویان سبقت گرفتن از ارزیابی است یعنی دانشجویان از الزامات ارزیابی آگاهند و با دقت متوجه ترجیحات ادراك شده از سوی اساتید هستند.  از این رو آن ها زمان و تلاش خود را برای بالا بردن نمرات خود بكار می گیرند. 

 

 معمولاً دانشجویان دارای رویكرد عمقی و حصولی (اغلب موارد عمقی) در ارزیابی ها عملكرد بالاتری دارند و در اغلب تحقیقات رابطه منفی بین نمرات دانشجویان در رویكرد صوری و عملكرد تحصیلی و رابطه ی مثبت بین رویكرد عمقی و حصولی و عملكرد تحصیلی دانشجویان در امتحانات گزارش شده است.  دانشجویی كه یادگیری را برحسب افزایش كمّی در دانش یا حفظ كردن تلقی می كند،  غیر ممكن است كه یك رویكرد عمقی به یادگیری را دنبال كند و بر عكس دانشجویانی كه یادگیری را انتزاع معنا یا فرا گرد تفسیری با هدف فهم واقعیت تلقی كنند،  احتمال بیشتری هست كه رویكرد عمقی به یادگیری را دنبال كنند.  دانشجویانی كه ماهیت ارزیابی را مشوق یادآوری می دانند و فشار كار را بالا تلقی می كنند به احتمال قوی رویكرد صوری را می پذیرند در حالی كه رویكرد عمقی با ادراكات مثبت از تدریس واجد كیفیت بالا،  اهداف روشن و تا حدی استقلال در یادگیری را تشویق كند.

 

  ادراك دانشجویان از زمینه تدریس مستقیماً بر انگیزه و آمادگی آنان و تصمیماتشان برای عمل اثر می گذارد.  به طور كلی دانشجویان روش یادگیری خود را با ادراكشان از آنچه برای آن ها لازم است تطبیق می دهند.  اكثر دانشجویان به شدت تحت تأثیر سیستم ارزیابی هستند.  آنها عناوینی را می خوانند و مهارت هایی را تمرین می كنند كه می اندیشند به احتمال بیشتر در امتحان خواهد آمد.  در صورتی كه اساتید از ارزیابی به صورت هدفمند استفاده نكنند،  دانشجویان می كوشند تا پی برند چه چیزی مهم است و با خواندن مواد بدون اهمیت در جهت اهداف نا مناسب فعالیت كنند.  محصول یادگیری ممكن است به صورت كمی با تأكید بر اینكه چقدر یاد گرفته می شود ارزیابی شده و یا به صورت كیفی با تأكید بر اینكه به چه خوبی و به چه روشی یاد گرفته می شود ارزیابی گردد.  ماهیت ارزیابی باید ماهیت اهداف یادگیری را منعكس كند.  تغییر رویكرد یادگیری دانشجویان طی دوره ی تحصیلی نشانه تأثیر تدریس و زمینه بر ادراكات دانشجویان و رویكردهای یادگیری آن هاست.  رویكردهای ارزیابی با هدف باز تولید دانش،  تدریس رسمی،  انتقال مستقیم اطلاعات،  فشار كار سنگین و فقدان آزادی در شیوه ی یادگیری،  مشوق رویكرد صوری یادگیری هستند (ساکتی و همکاران ، 1386)

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری و پیشینه پژوهش 22

 

مبانی نظری در زمینه یادگیری

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

 

پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر

2-4-2:پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

 

  • بهره وری نیروی انسانی

    بهره وری نیروی انسانی بهره وری نیروی انسانی منابع انسانی ارتقاء بهره وری بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی در ایران تعریف بهره وری نیروی انسانی بهره وری نیروی انسانی مقاله عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی مقاله…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های توسعه پایدار

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های توسعه پایدار مبانی نظری شاخص های توسعه پایدار ادبیات و مبانی نظری شاخص های توسعه پایدار پیشینه تحقیق شاخص های توسعه پایدار دانلود مبانی نظری شاخص های توسعه پایدار فصل دوم پایان نامه…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دیدگاه شادکامی مبانی نظری دیدگاه شادکامی پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی پیشینه داخلی دیدگاه شادکامی پیشینه خارجی دیدگاه شادکامی پیشینه پژوهش دیدگاه شادکامی پیشینه نظری دیدگاه شادکامی…

  • پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها

    پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پاورپوینت پرورش کارکنان در سازمانها پرورش کارکنان در سازمانها مراحل پرورش نيروي كار موفق اهميت هدف سؤال‌ اصلي‌ در هدفگذاري‌ تعريف هدف دلایل کوتاهی در تعیین و تنظیم اهداف انواع هدف ويژگي هاي هدف گذاري…

  • رویکرد قانون مجازات اسلامی جدید به فساد اقتصادی از حیث شکلی و محتوایی

    رویکرد قانون مجازات اسلامی جدید به فساد اقتصادی از حیث شکلی و محتوایی فساد اداری و اقتصادی فساد اداری و اقتصادی در ایران مفاسد اقتصادی در قانون مجازات اسلامی جرایم اقتصادی در حقوق کیفری ایران جرایم اقتصادی در قانون مجازات…

  • مبانی نظری ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی

    مبانی نظری ارتباط بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری اثربخشی سازمانی بررسی وضعیت مدیریت دانش در گمرک استقرار مدیریت دانش در گمرک کیش پیاده سازی مدیریت دانش در گمرک کیش مبانی نظری رابطه بین…

  • پاورپوینت آشنایی با ترانسفورماتورها

    پاورپوینت آشنایی با ترانسفورماتورها پاورپوینت آشنایی با ترانسفورماتورها تاریخچه ترانسفورماتورها ترانسفور چیست؟ قانون فارادی اجزای ترانسفورماتور هسته هسته آهن مدار معادل تلفات انرژی تلفات انرژی در هسته فرومغناطیس سیستم های خنک کنندگی در ترانسفورماتور روغن ترانسفورماتور تست ترانسفورماتورها رفتن به…

  • ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها

    ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای پلها انواع پلها بهسازی لرزه ای پلها تجزیه تحلیل هزینه فایده دانلود پایان نامه تحلیل هزینه فایده در بهسازی لرزه ای پلها دانلود پایان نامه مهندسی عمران دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی بهسازی لرزه ای…

  • خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن

    خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن خاک مسأله دار تزریق بهسازی خاک مقاومت برشی خاک های مشکل آفرین و روش های بهسازی آن بهسازی زمین دانلود مقالات کارشناسی ارشد عمران دانلود مقالات ارشد عمران رفتن به سایت…

  • تشریح ابعاد و مدلهای ارزش ویژه برند

    تشریح ابعاد و مدلهای ارزش ویژه برند مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مدل های ارزش ویژه برند مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران ابعاد ارزش ویژه برند مدل ارزش ویژه برند آکر…

  • صدف های دو کپه ای پخته و خام

    صدف های دو کپه ای پخته و خام صدف های دو کپه ای پخته و خام رفتن به سایت اصلی نمونه  پایداری و ثبات صدف دو کفه ای خام دارای پوسته (Mytilus galloprovincialis)، به صورت بسته بندی در هوای معین…

  • معادله مشخصه یك موجبر صفحه ای ساخته شده با مواد دستگردان

    معادله مشخصه یك موجبر صفحه ای ساخته شده با مواد دستگردان مقاله کارشناسی موجبر صفحه ای رفتن به سایت اصلی

  • پروپوزال ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران

    پروپوزال ارتباط بین عملکرد خانواده ، اضطراب و افسردگی با کمرویی دختران نوجوان 15 تا 18 ساله شهر تهران پروپوزال کمرویی پروپوزال در مورد کمرویی بررسي ميزان اضطراب در نوجوانان بررسي ميزان افسردگي در نوجوانان  تاثیر عملکرد خانواده بر كمرويي…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی و مولفه های آن

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی و مولفه های آن مبانی نظری هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه تحقیق هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش…

  • پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر

    پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر مفهوم و هدف تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر انواع هزینه های تولید مفروضات تجزیه و تحلیل نقطه سر به سر آنالیز…

  • پروپوزال بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK

    پروپوزال بررسی شیوه های مدیریت پروژه ای در سازمانها با استاندارد PMBOK استاندارد PMBOK در مدیریت پروژه طراحی سیستم مدیریت پروژه با PMBOK مدیریت پروژه در سازمانها با استاندارد PMBOK پروپوزال پیاده سازی استاندارد PMBOK در سازمانها مدیریت پروژه های…

  • پروپوزال ارزیابی تطبیقی بستر زیر ساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش

    پروپوزال ارزیابی تطبیقی بستر زیر ساخت های دستگاه های اجرایی برای استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش زیرساخت های مدیریت دانش پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان پروپوزال زیرساختهای مورد نیاز پیاده سازی مدیریت دانش هدف از پیاده سازی مدیریت دانش…

  • ادله اثبات دعوی در حقوق کیفری و قانون مجازات اسلامی جدید و دیدگاه فقهی

    ادله اثبات دعوی در حقوق کیفری و قانون مجازات اسلامی جدید و دیدگاه فقهی ادله اثبات دعوی ادله اثبات دعوی از دیدگاه فقه ادله اثبات دعوی پایان نامه ادله اثبات دعوی تطبیقی ادله اثبات دعوی در قانون مجازات جدید ادله…

  • ارتقا مدولاسیون سیکل کاری برای بهبود کارکرد مدولاسیون آشوب در محیطهای فیدینگ

    ارتقا مدولاسیون سیکل کاری برای بهبود کارکرد مدولاسیون آشوب در محیطهای فیدینگ نظریه آشوب مدولاسیون‌های آشوبی مدولاسیون سیکل کاری مدولاسیون DCSK محیط‌های با محوشدگی چندمسیره بهبود کارکرد مدولاسیون آشوب در محیطهای فیدینگ ارتقا مدولاسیون سیکل کاری برای بهبود کارکرد مدولاسیون…

  • ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

    ارزیابی اثرات علل برگزیده آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند آمیخته بازاریابی ارزش ویژه برند دانلود مقاله آمیخته بازاریابی دانلود مقاله ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در گوشی های تلفن همراه تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیر…

  • فصل دوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

    فصل دوم پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق بحران های بانکی مبانی نظری بحران های بانکی دانلود مبانی نظری بحران های بانکی پیشینه تحقیق بحران های بانکی ادبیات نظری بحران های بانکی فصل دوم پایان نامه بحران های بانکی مبانی نظری و پیشینه…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی ورزشی

    نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت خودکارآمدی ورزشی کلمات کلیدی : فصل 3 خودکارآمدی ورزشی فصل سوم خودکارآمدی ورزشی نمونه فصل سوم خودکارآمدی ورزشی نمونه فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد خودکارآمدی ورزشی فصل سوم پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش شخصی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش شخصی مبانی نظری مدیریت دانش شخصی پیشینه مدیریت دانش شخصی دانلود مبانی نظری مدیریت دانش شخصی پیشینه تحقیق مدیریت دانش شخصی ادبیات نظری مدیریت دانش شخصی فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش شخصی…

  • نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی دانشجویان

    نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه های اجتماعی…

  • مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان ارتداد

    مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان ارتداد بررسی حقوقی ارتداد بررسی عوامل ارتداد ماهیت حقوقی ارتداد جرم سب النبی درحقوق جزای ایران رابطه ارتداد و آزادی بیان عناصر جرم ارتداد رفتن به سایت اصلی مقاله کارشناسی رشته حقوق با عنوان…

  • اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران

    اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع بالا دستی نفت ایران فناوری نانو تکنیک AHP صنایع بالادستی نفت تکنیکهای نوین تصمیم گیری فرایند تحلیل سلسله مراتبی فناوری نانو در صنایع بالادستی نفت ایران اولویت یابی کاربردهای تکنولوژی نانو در صنایع…

  • فصل دوم پایان نامه کسب و کار الکترونیک

    فصل دوم پایان نامه کسب و کار الکترونیک کلمات کلیدی : مبانی نظری کسب و کار الکترونیک دانلود مبانی نظری کسب و کار الکترونیک پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک دانلود پیشینه تحقیق کسب و کار الکترونیک پیشینه داخلی کسب…

  • رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

    رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای بیمه…

  • طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه

    طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه طرح ریزی امكان سنجی مدیریت ایمنی تولید شیشه و آینه طراحی و احداث كارخانه دانلود پایان نامه رشته ایمنی صنعتی طرح ریزی و امكان سنجی احداث كارخانه دانلود پایان نامه صنایع سیستم همکاری…