مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند مقصد گردشگری
ادبیات و مبانی نظری ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

رفتن به سایت اصلی

 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عبارت است از مجموع دارایی های (یا بدهی های) برند در رابطه با نام و سمبل مقصدگردشگری که موجب تغییراتی در ارزش خدمات و تجاربی که در آنجا فراهم می شود تعیین می گردد.در بسیاری موارد،ارزش ویژه برند از ارزش دارائی های فیزیکی به مراتب بیشتراست. این است که بازاریابان با کمک برندهایی با ارزش ویژه بالا، می توانند مزیت رقابتی بدست آورند. برای اندازه گیری ارزش برند، ابزارهای اندکی (که مبتنی بر مصرف کنده باشد) وجود دارد. به  طور کلی ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده بر مبنای دو بعد ادراکی(کیفیت ادراک شده، آگاهی،تداعی) و رفتاری (وفاداری) اندازه گیری میشود .

 

 

 

با توجه به تفات های فرهنگی،اجتماعی، و خصوصیات مقصدهای گردشگری ایران، در این پژوهش سعی شده است اندازه گیری ارزش ویژه برند( قدرت برند) یک مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران با توجه به مدل کونکینک (2007)،برگرفته از مدل آکر مورد بررسی قرار گیرد که البته در مدل مورد استفاده به هر دو بعد رفتاری و ادراکی توجه می شود .بنابراین،تحقیق حاضر قصد دارد مدل آکر را در کشور ایران و روی مقصد گردشگری استان گیلان مورد بازبینی قرار دهد .

 

 

 

 

 

 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نماید.ارزش ویژه برند که از سال 1980تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد،ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود.برای اندازه گیری ارزش ویژه برند، ابزارهای اندکی(که مبتنی بر مصرف کننده باشد) وجود دارد. با تو جه به اینکه ارزش ویژه برند از ادراکات مشتریان نشات گرفته می شود،برای مدیران بسیار حایز اهمیت است که بتوانند این ارزش ویژه را در سطح مشتری،اندازه گیری و ارزیابی  نمایند(کلر،2003). کریشنن(1996) مطرح می کند که بررسی رویکرد ذهنی مشتری(گردشگر) باید قبل از اندازه گیری  ارزش ویژه برند صورت گیرد،زیرا ذهنیت مشتری(گردشگر) درباره برند نقطه شروع برای درک و شناخت برند است. ارزش ویژه برند،سازمان ها را قادر میسازد تا علاوه بر حفظ سهم بازار خود،مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند. (lee& Back,2009). دیوید آکر در سال1991بیان کرد که ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند میشود،مخارج و هزینه های ترفیعی را کاهش می دهد. بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند شده و برای سازمان، جریان نقدی ایجاد می نماید (Bult et al,2008). برند می تواند باعث تمایز در قیمت یا مقدار تقاضای کالاها وخدمات مشابه شود( Roulac,2006). 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 

 

چکیده ز

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق 

2- 1مقدمه  11

2-2 تاریخچه  11

2-3 تاریخچه برند 12

    2-4 تاریخچه برند در ایران 13

    2-5 تعریف برند در ایران  14 

    2-6 برند چیست  14 

    2-7 اهمیت برند 17

   2-8 هرم برند  17

2-9 مدل محوری برند  19

2-10 ارزش برند  20

2-11 خصوصیت ویژه برند 21

    2- 11-1  تحریک احساسات توسط برند  21

2-11-2 تصویر شخصی از برند  21

    2-11-3 ارزش کارمزد ادراک شده     21

    2-411- عملیات و فعالیت خدمت  21

    2-11-5 محیط  22

    2-12 ابعاد ارزش ویژه برند  22

   2-12-1 ارزش ویژه برند مقصد گردشگری  24

2-12-1-1 تعریف مقصد گردشگری      24

    2-12-1-2 ویژگی های مقصد گردشگری  24

2-12- 1-3 ساخت برند  25

2-12-2 آگاهی از برند  28

2-12- 3 تصویر ذهنی برند  30

2-12-4 کیفیت ادراک شده 33

2-12-5 وفاداری برند 34

2-13 ارزش کلی ارزش ویژه برند  37

2-14 زنجیره ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر  38

2-15 رویکردهای موجود در سنجش ارزش ویژه برند(شاخص های ارزش ویژه برند)  39

2-15-1 شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کاپفرر  40

2-15-2   شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 40

2-15-3شاخص های ارزش ویژه برند از دیدگاه کلر 40

بخش دوم

پیشینه تحقیق 43

الف- پیشینه خارجی 43

ب- پیشینه داخلی   44

جمع بندی فصل دوم 50

 

 

 

                                              

– فهرست منابع و مأخذ —————————————————————————————— 

منابع فارسی—————————————————————————————————– 

منابع خارجی ————————————————————————————————— 

 

 

 

 

فهرست جداول

جدول شماره2-1: ویژگی های تصویر ذهنی برند——————————————————————-32

 

 

 

فهرست اشکال

شکل2-1: هرم برند———————————————————————————————–18

شکل 2-2:مدل محوری برند————————————————————————————–19

شکل 2-3: مدل مفهومی ارزش ویژه برند از دید گردشگران در مقاصد گردشگری———————————- 23

شکل2-4 مراحل آگاهی از برند ———————————————————————————–30

شکل 2-5: مدل زنجیره ارزش برند کلر ————————————————————————– 38

شکل 2-6 : مدل مفهومی تحقیق———————————————————————————– 44

شکل 2-7: مدل تلفیقی توسط محقق از مدل های موجود در ادبیات ————————————————– 46

 

 

 

  • پرسشنامه خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS) کودکان و نوجوانان

    پرسشنامه خودسنجی افسردگی کودکان بیرلسون (DSRS) کودکان و نوجوانان کلمات کلیدی : مقیاس خودسنجی افسردگی پرسشنامه افسردگی بیرلسون پرسشنامه خودسنجی افسردگی دانلود پرسشنامه خودسنجی افسردگی پرسشنامه خودسنجی افسردگی بیرلسون پرسشنامه خودسنجی افسردگی کودکان پرسشنامه خودسنجی افسردگی نوجوانان مقیاس خودسنجی افسردگی…

  • معماری مدار باتری

    معماری مدار باتری باتری معماری مدار باتری تخلیه الکترواستاتیک بالا (ESD) برد مدار چالشی (PCB) معماری مدار باتری دانلود مقالات برق و الکترونیک دانلود مقاله معماری مدار باتری رفتن به سایت اصلی معماری مدار باتری     چکیده نیازهای بسته…

  • منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی

    منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان سیستم های مخابراتی غیر خطی رفتن به سایت اصلی

  • مکان یابی محل دفن زایدات صنعتی نیروگاه شهید رجایی و ارایه روش دفن مهندسی- بهداشتی زایدات

    مکان یابی محل دفن زایدات صنعتی نیروگاه شهید رجایی و ارایه روش دفن مهندسی- بهداشتی زایدات دفن زایدات صنعتی نیروگاه شهید رجایی حفاظت از محیط زیست خرید مقاله و تحقیق رشته محیط زیست عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست کشور روش…

  • مدیریت انبار کالا

    مدیریت انبار کالا انبار انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار کالا دانلود پایان نامه نحوه نگهداری کالا در انبار دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پایان نامه انبارداری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • مشخصات و مولفه های معنویت و هوش معنوی

    مشخصات و مولفه های معنویت و هوش معنوی کلمات کلیدی : ابعاد هوش معنوی مدل های هوش معنوی مولفه های هوش معنوی هوش معنوی از دیدگاه اسلام نظریه های هوش معنوی الگوهای رایج هوش معنوی تحقیق درباره ی هوش معنوی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش…

  • بررسی تطبیقی شهادت در اثبات دعوی

    بررسی تطبیقی شهادت در اثبات دعوی ادله اثبات دعوی شهادت در اثبات دعوی شهادت در اثبات دعوی در قوانین مصر شهادت در اثبات دعوی در قوانین ایران شرایط شهادت در اثبات دعوی نصاب شهادت در اثبات دعوی قلمرو اعتبار شهادت…

  • رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی در بین کارکنان بانک های کشاورزی

    رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی در بین کارکنان بانک های کشاورزی هوش معنوی ویژگی های شخصیتی کارکنان بانک کشاورزی رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی بررسی رابطه بین هوش معنوی و ویژگی های شخصیتی در…

  • علل اصلی ایجاد و افزایش مطالبات معوق بانکها و افزایش بهره وری بانک ها و موسسات اعتباری

    علل اصلی ایجاد و افزایش مطالبات معوق بانکها و افزایش بهره وری بانک ها و موسسات اعتباری اعتبارسنجی مطالبات معوق راه کارهای پیشگیری مطالبات معوق بانکها افزایش بهره وری بانکها و موسسات اعتباری علل اصلی افزایش مطالبات معوق بانکها دانلود…

  • 400 کلمه تخصصی زبان مدیریت بازرگانی

    400 کلمه تخصصی زبان مدیریت بازرگانی کلمات کلیدی : 400 کلمه تخصصی زبان مدیریت بازرگانی رفتن به سایت اصلی 400 کلمه تخصصی زبان مدیریت بازرگانی 12 صفحه pdf  400 کلمه تخصصی زبان مدیریت بازرگانی 12 صفحه pdf 

  • پاورپوینت تدوین رسالت در سازمان

    پاورپوینت تدوین رسالت در سازمان پاورپوینت تدوین رسالت در سازمان تدوین رسالت در سازمان مقاله تدوین رسالت در سازمان تحقیق تدوین رسالت در سازمان فايده تدوين رسالت نحوه تدوين رسالت شناخت محيط محيط كلان محيط رقابتي محيط دروني آناليز ذينفعان…

  • پاورپوینت راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا

    پاورپوینت راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا کلمات کلیدی : پاورپوینت راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا راه اندازی کسب و کار: 24 گام برای موفقیت…

  • نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز

    نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی تنگه هرمز…

  • جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود

    جو اخلاقی و ارتباط آن با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود جو اخلاقی اتاق‌ عمل نگرش دانشجویان نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود ارتباط جو اخلاقی و نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته‌ی تحصیلی خود…

  • ابعاد و منابع خودکارآمدی و ویژگی های افراد خودکارآمد

    ابعاد و منابع خودکارآمدی و ویژگی های افراد خودکارآمد ابعاد خودکارآمدی ابعاد خودکارآمدی تحصیلی مقاله ابعاد خودکارآمدی منابع باورهای خودکارآمدی خودکارآمدی و تنیدگی تعریف مفهومی خودکارآمدی تعریف عملیاتی خودکارآمدی پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحقیق درباره خودکارآمدی تحقیق در مورد خودکارآمدی رفتن…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای مبارزه با فساد اداری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای مبارزه با فساد اداری مبانی نظری راهکارهای مبارزه با فساد اداری پیشینه تحقیق در مورد راهکارهای مبارزه با فساد اداری مبانی نظری در مورد راهکارهای مبارزه با فساد اداری چارچوب نظری راهکارهای مبارزه با…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر قصد خرید محصولات تقلبی کلمات کلیدی : پرسشنامه قصد خرید مشتریان پرسشنامه قصد خرید مشتری دانلود پرسشنامه قصد خرید پرسشنامه استاندارد قصد خرید پرسشنامه قصد خرید کالاهای تقلبی پرسشنامه عوامل موثر بر قصد خرید محصولات…

  • بررسی نگرش فقهی و حقوقی به داوری

    بررسی نگرش فقهی و حقوقی به داوری داوری در حقوق ایران مبانی فقهی داوری بررسی داوری در فقه امامیه بررسی داوری در فقه اهل سنت شرایط و صفات داوری در حقوق داخلی ایران تطبیق داوری در فقه و حقوق پایان…

  • مبانی نظری تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک

    مبانی نظری تقسیم بندی مشتریان و یافتن الگویی برای آنها برای بهبود وصول مطالبات معوق بانک مدیریت ریسک اعتباری رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک رتبه بندی مشتریان بانک روشهای اعتبارسنجی مشتریان سامانه اعتبارسنجی مشتریان بهبود وصول مطالبات معوق بانک مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق کانون کنترل مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات نظری خودکنترلی فصل دوم پایان نامه خودکنترلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکنترلی ادبیات و مبانی نظری خودکنترلی رفتن به سایت اصلی…

  • داوری الزامی در تفویض سهام شرکتهای دولتی در حقوق ایران

    داوری الزامی در تفویض سهام شرکتهای دولتی در حقوق ایران داوری الزامی در ایران داوری اجباری وضعیت حقوقی داوری اجباری واگذاری سهام شرکتهای دولتی بررسی حقوقی واگذاری سهام شرکتهای دولتی داوری اجباری در واگذاری سهام شرکتهای دولتی پایان نامه داوری…

  • پرسشنامه بررسی ارتباط بین رهبری فرآیند توزیع با تلاش های بازاریابی و عملكرد كانال های توزیع

    پرسشنامه بررسی ارتباط بین رهبری فرآیند توزیع با تلاش های بازاریابی و عملكرد كانال های توزیع پرسشنامه تلاش های بازاریابی پرسشنامه عملكرد كانال توزیع پرسشنامه قیمت گذاری پرسشنامه رهبری خرده فروشی پرسشنامه رهبری كانال توزیع رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان…

  • جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان

    جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان سیستم های هوش تجاری روش های ارزیابی عملکرد مدیریت عملکرد منابع انسانی ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در سازمان نقش ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان…

  • اصول حقوقی موجود بر تنگه های بین المللی

    اصول حقوقی موجود بر تنگه های بین المللی رژیم حقوقی تنگه هرمز پایان نامه رژیم حقوقی تنگه هرمز تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1982 حقوق دریاها تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1958 حقوق دریاها تنگه هرمز از دیدگاه كنوانسیون 1982…

  • دانلود پایان نامه صنایع کنسروسازی

    دانلود پایان نامه صنایع کنسروسازی مراحل کنسروسازی پیشینه کنسرو در ایران تشریح مراحل کنسرو مواد غذایی كنسرو كردن مواد غذایی تاریخچه کنسرو سازی در ایران دانلود پایان نامه کنسرو مواد غذایی دانلود پایان نامه کنسرو سازی دانلود پایان نامه کنسرو…

  • پاورپوینت و ارائه کامل مکان یابی در پروژه‌های زیست‌محیطی

    پاورپوینت و ارائه کامل مکان یابی در پروژه‌های زیست‌محیطی مکانیابی روش AHP مکان یابی شهری مکان یابی کاربریهای توسعه سامانه اطلاعات جغرافیایی مکان یابی در پروژه‌های زیست‌محیطی دانلود پاورپوینت و ارائه کامل مکان یابی در پروژه‌های زیست‌محیطی سیستم همکاری در…

  • انواع اوراق بهادار و بررسی قابلیت وقف در آنها

    انواع اوراق بهادار و بررسی قابلیت وقف در آنها وقف اوراق بهادار پایان نامه وقف سهام امکان سنجی وقف اوراق بهادار بررسی قابلیت وقف اوراق بهادار دانلود پایان نامه وقف اوراق بهادار امکان سنجی وقف صکوک اجاره امکان سنجی وقف…

  • تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود (P/E) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران

    تبیین رابطه بین اهرم اقتصادی و نسبت های ارزش بازار به ارزش دفتری (M/B) و قیمت به سود (P/E) در صنایع فعال بورس اوراق بهادار تهران ارزش بازار به سود هر سهم ارزش بازار به ارزش دفتری اهرم اقتصادی تبیین…

  • پایان نامه کارشناسی رشته اعضای مصنوعی با عنوان نانوتکنولوژی(کاربردهای مهندسی و پزشکی)

    پایان نامه کارشناسی رشته اعضای مصنوعی با عنوان نانوتکنولوژی(کاربردهای مهندسی و پزشکی) نانو نانوتکنولوژی کاربردهای پزشکی نانو کاربرد نانو در ساخت مواد کاربردهای مهندسی و پزشکی نانوتکنولوژی نانوکامپوزیت سیستم همکاری در فروش فایل فناوری نانو fileina دانلود پایان نامه کارشناسی…